Fiskalizacija 2.0 i e-račun

Cilj projekta Fiskalizacija 2.0 odnosi se na jedinstveni porezni i pravni okvir za razmjenu e-računa i njihovu fiskalizaciju u svim segmentima poslovanja: u prometu poslovanja s gotovinom u segmentu B2C, prometu poslovanja poreznih obveznika u segmentu B2B i u prometu poslovanja poreznih obveznika i javnih tijela u segmentu B2G.

S novim Zakonom od 01.09.2025. poslovne subjekte očekuje nova reorganizacija poslovanja. Fiskalizacija 2.0 nova je faza reforme koja obuhvaća obveznu razmjenu informacija s Poreznom upravom „real time izvještavanje“, digitalnu razmjenu podataka i fiskalizaciju elektroničkih računa u obveznom strukturiranom XML formatu u cilju bržeg i transparentnijeg poslovanja, smanjenju administrativnih troškova i sprječavanju poreznih prijevara.

Značajnije promjene odnose se na rokove primjene pojedinih poreznih obveznika, edukacije djelatnika, odabir i prijavu informacijskog posrednika, obveze novih ili nadogradnju već postojećih programskih rješenja, primjenu jedinstvenog šifrarnika Klasifikacije proizvoda po djelatnostima – KPD i arhiviranje dokumentacije.

Ključni datumi:

  • 01.09.-31.12.2025. mogućnost testiranja sustava za razmjenu i fiskalizaciju e-računa i e- izvještavanje
  • do 31.12.2025. obavezno odabrati informacijskog posrednika i putem e-Porezne obaviti prijavu odabranog informacijskog posrednika
  • od 01.01.2026. obveza fiskalizacije, izdavanje i zaprimanje e-računa za porezne obveznike koji su u sustavu PDV-a, uz obvezu zaprimanja e-računa od svih poslovnih subjekata
  • od 01.01.2027. obveza fiskalizacije i izdavanje e-računa za sve poslovne subjekte koji nisu u sustavu PDV-a kroz MIKROeRAČUN

Obveze poduzetnika:

  • Donošenje internog akta
  • Dostavu podataka o poslovnim prostorima u kojima se naplaćuje gotovinom
  • Izdavanje i fiskalizacija e-računa
  • Primjena sadržaja pratećeg dokumenta
  • Obvezni e-računi strukturirani u XML formatu razmjenjuju se putem odabranog informacijskog posrednika
  • Obvezna KPD klasifikacija na e-računima
  • Obveza e-izvještavanja Poreznu upravu o statusu računa (primljeni, odbijeni, plaćeni)
  • Obveza digitalne arhive e-računa …

Prilagodbe poduzetnika:

  • Odabir informacijskog posrednika
  • Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a („mali porezni obveznici“) moći će besplatno koristiti aplikaciju MIKROeRAČUN
  • Usklađenje digitalne komunikacije s računovodstvenim servisom
  • Obveza novih i prilagodbe postojećih softverskih rješenja koje omogućuje slanje i primanje e-računa
  • Osposobljavanje djelatnika za potrebe uvođenja novog digitalnog sustava rada
  • Obveza digitalne arhive e-računa …

Kako dalje?
Fiskalizacija 2.0 i uvođenje e-računa nisu samo još jedna regulatorna promjena – riječ je o koraku prema modernijem, efikasnijem i transparentnijem poslovanju. Kako bi izbjegli stresne posljednje rokove i moguće sankcije, poduzetnici bi već sada trebali započeti s pripremama: od edukacije zaposlenika do odabira informacijskog posrednika i testiranja novih digitalnih alata.

Ova tranzicija traži vrijeme, resurse i znanje, ali dugoročno donosi brojne prednosti: smanjenje administracije, veću kontrolu nad poslovnim procesima i bolju povezanost s Poreznom upravom.

Oni koji se na vrijeme prilagode, dočekat će 2026. spremni – kao digitalno osviješteni sudionici konkurentskog i zahtjevnog tržišta. Sada je pravo vrijeme za promjenu – zajedno možemo pripremiti vaše poslovanje na novu fiskalnu stvarnost.

Javite nam se za besplatne konzultacije ili individualni plan prilagodbe – brzo, jasno i prilagođeno vašem poslovanju!

Tekst pripremila: Branka Beljak, mag. oec.

Kategorija: