Cilj projekta Fiskalizacija 2.0 odnosi se na jedinstveni porezni i pravni okvir za razmjenu e-računa i njihovu fiskalizaciju u svim segmentima poslovanja: u prometu poslovanja s gotovinom u segmentu B2C, prometu poslovanja poreznih obveznika u segmentu B2B i u prometu poslovanja poreznih obveznika i javnih tijela u segmentu B2G.
S novim Zakonom od 01.09.2025. poslovne subjekte očekuje nova reorganizacija poslovanja. Fiskalizacija 2.0 nova je faza reforme koja obuhvaća obveznu razmjenu informacija s Poreznom upravom „real time izvještavanje“, digitalnu razmjenu podataka i fiskalizaciju elektroničkih računa u obveznom strukturiranom XML formatu u cilju bržeg i transparentnijeg poslovanja, smanjenju administrativnih troškova i sprječavanju poreznih prijevara.
Značajnije promjene odnose se na rokove primjene pojedinih poreznih obveznika, edukacije djelatnika, odabir i prijavu informacijskog posrednika, obveze novih ili nadogradnju već postojećih programskih rješenja, primjenu jedinstvenog šifrarnika Klasifikacije proizvoda po djelatnostima – KPD i arhiviranje dokumentacije.

Ključni datumi:
- 01.09.-31.12.2025. mogućnost testiranja sustava za razmjenu i fiskalizaciju e-računa i e- izvještavanje
- do 31.12.2025. obavezno odabrati informacijskog posrednika i putem e-Porezne obaviti prijavu odabranog informacijskog posrednika
- od 01.01.2026. obveza fiskalizacije, izdavanje i zaprimanje e-računa za porezne obveznike koji su u sustavu PDV-a, uz obvezu zaprimanja e-računa od svih poslovnih subjekata
- od 01.01.2027. obveza fiskalizacije i izdavanje e-računa za sve poslovne subjekte koji nisu u sustavu PDV-a kroz MIKROeRAČUN
Obveze poduzetnika:
- Donošenje internog akta
- Dostavu podataka o poslovnim prostorima u kojima se naplaćuje gotovinom
- Izdavanje i fiskalizacija e-računa
- Primjena sadržaja pratećeg dokumenta
- Obvezni e-računi strukturirani u XML formatu razmjenjuju se putem odabranog informacijskog posrednika
- Obvezna KPD klasifikacija na e-računima
- Obveza e-izvještavanja Poreznu upravu o statusu računa (primljeni, odbijeni, plaćeni)
- Obveza digitalne arhive e-računa …
Prilagodbe poduzetnika:
- Odabir informacijskog posrednika
- Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a („mali porezni obveznici“) moći će besplatno koristiti aplikaciju MIKROeRAČUN
- Usklađenje digitalne komunikacije s računovodstvenim servisom
- Obveza novih i prilagodbe postojećih softverskih rješenja koje omogućuje slanje i primanje e-računa
- Osposobljavanje djelatnika za potrebe uvođenja novog digitalnog sustava rada
- Obveza digitalne arhive e-računa …
Kako dalje?
Fiskalizacija 2.0 i uvođenje e-računa nisu samo još jedna regulatorna promjena – riječ je o koraku prema modernijem, efikasnijem i transparentnijem poslovanju. Kako bi izbjegli stresne posljednje rokove i moguće sankcije, poduzetnici bi već sada trebali započeti s pripremama: od edukacije zaposlenika do odabira informacijskog posrednika i testiranja novih digitalnih alata.
Ova tranzicija traži vrijeme, resurse i znanje, ali dugoročno donosi brojne prednosti: smanjenje administracije, veću kontrolu nad poslovnim procesima i bolju povezanost s Poreznom upravom.
Oni koji se na vrijeme prilagode, dočekat će 2026. spremni – kao digitalno osviješteni sudionici konkurentskog i zahtjevnog tržišta. Sada je pravo vrijeme za promjenu – zajedno možemo pripremiti vaše poslovanje na novu fiskalnu stvarnost.
Javite nam se za besplatne konzultacije ili individualni plan prilagodbe – brzo, jasno i prilagođeno vašem poslovanju!
Tekst pripremila: Branka Beljak, mag. oec.